Meld het werk

Als u de omgevingsvergunning heeft gekregen en de vergunning is in werking getreden, dan kunt u beginnen. Staat er in uw omgevingsvergunning dat u de werkzaamheden moet melden, dan doet u dit via onderstaande knop. U meldt zowel de start als het einde van de werkzaamheden.

Start/einde werkzaamheden melden

Een inspecteur kan bij u langs komen om erop te letten dat de werkzaamheden volgens de vergunning worden/zijn uitgevoerd. Wij verwerken uw melding indien nodig ook in de basisregistraties van de gemeente. 

Vergunning na 1 januari 2024 aangevraagd

Let op: heeft u een vergunning aangevraagd na 1 januari 2024 en heeft u een kwaliteitsborger in de arm genomen (verplicht onder gevolgklasse 1)? Dan moet de start en gereedmeldingen via het omgevingsloket gemeld worden. 

Vanaf 1 juli 2024 is omgevingsloket.nl, het oude Omgevingsloket (OLO) niet meer beschikbaar. Na deze datum kunt u geen aanvullingen meer doen via OLO.

Wanneer is dit voor u belangrijk?

  • U heeft een aanvraag omgevingsvergunning gedaan voor 1 januari 2024. De gemeente heeft deze aanvraag nog in behandeling.
  • U heeft een omgevingsvergunning gekregen op een aanvraag voor 1 januari 2024. In de voorschriften bij die vergunning staat dat u nog gegevens moet aanleveren.

Het gaat om vergunningen die onder de Wabo aangevraagd of verleend zijn. Dit is vóór de inwerkingtreding van de nieuwe Omgevingswet.

U kunt op twee manieren aanvullingen doen op OLO-aanvragen

  1. Via een formulier in het nieuwe Omgevingsloket. U kiest dan voor “Wabo aanvraag of besluit aanvullen-informatie”.
  2. Via constructiesV&H@soest.nl. Gebruik dit e-mailadres alleen als het u op de eerste manier niet lukt.

Bij aanvragen na 1 januari 2024 gaan aanvullingen via de lopende aanvraag

Heeft u een aanvraag gedaan na 1 januari 2024? En moet u hiervoor nog aanvullende gegevens indienen? Dan gaat u naar Mijn Omgevingsloket. Hier voegt u de aanvulling bij het aanvraagnummer van uw aanvraag of vergunning toe.